UK paper "sloppy" over Peaches Geldof article

Thu Mar 12, 2009 10:59am EDT
Email This Article |
Share This Article
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
| Print This Article
[-] Text [+]

LONDON (Reuters) - The press watchdog in Britain said on Thursday the Daily Star tabloid was guilty of "sloppy journalism" over an article which claimed Peaches Geldof, the duaghter of environmental campaigner Bob Geldof, received money for "showing up to parties."

The paper ran a front page story last September under the headline "Peaches: Spend the night with me for 5k," saying that Geldof was paid for her "company" and for "services."

Lawyers for the daughter of Bob Geldof and Paula Yates claimed the inaccurate article would mislead readers into believing the 19-year-old was offering sexual favors in return for money and demanded an apology.

The Press Complaints Commission said the Star's story had "fallen well short of the high standards" of the newspapers' code of practice. "This was all sloppy journalism," it added.

The Star did print an apology last month, although not on the front page as lawyers for the teenager had demanded.

(Reporting by Michael Holden; Editing by Steve Addison)

<p>Peaches Geldof arrives at the premiere of the new film 'Factory Girl' in Leicester Square, London March 13, 2007. REUTERS/Kieran Doherty</p>